środa, 11 sierpnia 2010

DOMOWE MASŁO ORZECHOWE

"Domowe masło orzechowe różni się od tego kupnego: jest bardziej orzechowe:), kremowe, wiemy po prostu, co jemy... :)

Zawiera ono w sobie małe kawałeczki orzechów. Dla nas jest najlepsze! Idealne, gdy mamy ochotę na coś dobrego, a nie mamy ochoty i czasu na przygotowywanie czegoś, co zaspokoi naszą zachciankę:P Polecamy!"





Cytuję "małgo":)
"Składniki (na słoik 450g):
 
•    450 g orzechów ziemnych*
•    2 łyżeczki oleju arachidowego (może być słonecznikowy), na oko
•    ½-⅔ łyżeczki soli

*wybierz takie, które są prażone bez dodatku soli i tłuszczu (np. te). Ja wybrałam orzechy w łupinach, których łuskanie zajęło mi 40 minut. Uważaj, bo wybierając te w łupinach musisz wziąć większą ilość - u mnie było ok. 600 g.
Gdy jednak kupisz zwykłe, solone orzeszki pamiętaj, by nie dodawać soli (!), ulegnie też zmianie ilość dodawanego oleju.





 



¾ orzechów wrzuć do blendera, dodaj olej i sól i miksuj na najwyższych obrotach do uzyskania gładkiej, jednolitej masy - w trakcie kilka razy łyżeczką zgarnij orzechy ze ścianek. Dodaj pozostałą część orzechów i miksuj na mniejszych obrotach jeszcze kilka sekund, dopóki orzechy nie zostaną pokruszone. Przełóż do słoika. Możesz je przechowywać w szczelnym zamknięciu do 2 miesięcy."
Smacznego!




.....................................................................................................................................

"Orzeszki ziemne elementem zdrowej diety"
 

  Orzechy ziemne, zwane też arachidowymi, to skarbnica kwasów oleinowych, obniżających poziom cholesterolu we krwi, tym samym zapobiegających miażdżycy i chorobom układu krwionośnego. Dzięki licznym składnikom odżywczym są szeroko polecane, powinny w jakiejś formie stanowić element zdrowej, zbilansowanej diety.

Są też bogate w roślinne białko, potas, magnez, witaminę E i błonnik. To wszystko powoduje, że orzechy lub bogate w nie masło orzechowe powinien jeść każdy z nas, a w szczególności wegetarianie w celu uzupełniania niedoboru np. białka, wynikającego z braku mięsa w diecie. Orzechy zawierają substancje korzystnie wpływające na zdrowie serca i zapobiegające nowotworom i chorobie Alzheimera oraz powstawaniu kamieni żółciowych.

Specjaliści dowodzą, że regularne spożywanie orzechów, w tym także masła orzechowego, uchroni nas przed chorobami serca oraz widocznie poprawi kondycję całego organizmu i usprawni jego funkcjonowanie.

oprac.: Joanna Papiernik / Senior.pl


6 komentarzy:

Nina pisze...

odkąd kupiłam ostatnio słoik masła orzechowego i zjadłam go [sama!] łyżeczką w ciągu chyba dwóch tygodni, stwierdzam, że masło orzechowe trafiło na listę produktów zakazanych,

ale może kiedyś skuszę się na domowe, tylko musiałabym obiecać sobie, że historia się nie powtórzy :)

asieja pisze...

właśnie zjadam łyżeczkę..
wczoraj i ja je zrobiłam
jest pyszne

Ciastella pisze...

kurcze, az zapisze sobie przepis bo wygląda wyśmienicie;)

wiosenka27 pisze...

Muszę zrobić:)

Paula pisze...

zawsze robię jego zapasy na późną jesień i zimę :) już nie mogę się doczekać :)

Arvén pisze...

Mam to samo co Nina - tyle że ja masło orzechowe potrafię zutylizować nawet w ciągu tygodnia.
Dlatego trochę bałabym się zrobić własne, bo zniknęłoby pewnie jeszcze szybciej ;)