czwartek, 23 grudnia 2010

CIASTECZKA RAFAELLO



"Dziś przepis na KULECZKI RAFAELLO:) 
Nieco inne od tych, które kupujemy w sklepach, ale równie pyszne. Mój Ł:* je uwielbia - potrafi zjeść ich ogromną ilość...:D Ja również je bardzo lubię, są inne niż dotychczasowe ciasteczka na blogu: miękkie z chrupiącym migdałem w środku. Polecam!"

Dorothy

Składniki (na około 50 kuleczek):
  • 20 dag masła
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 jajka
  • 200 g wiórek kokosowych
  • 170 g herbatników (użyłam petit beurre)
  • 50 sztuk migdałów lub orzechów laskowych
Wykonanie:
Masło utrzeć na puszystą masę, cały czas ucierając dodać partiami cukier puder i jajka. Na koniec do masy dodać wiórki kokosowe (około 5 łyżek wiórek odsypać) i wymieszać. Powstałą masę włożyć do lodówki na 1 godzinę.

Herbatniki pokruszyć, dodać do masy i wymieszać. Z masy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, w środek każdej włożyć migdał (bez skórki) lub orzech laskowy (obrany ze skórki). Każdą kuleczkę obtoczyć w wiórkach kokosowych (wcześniej odsypanych – użyłam więcej). Kuleczki schłodzić i przechowywać w lodówce.

4 komentarze:

majka pisze...

Sliczne kuleczki :)) Wlasnie wczoraj i ja robilam rafaello :) Z troche innego przepisu ale rownie smaczne :)

Spokojnych i radosnych Swiat!

Majana pisze...

Cudowne pyszne kuleczki:)
Częstuję się:)

Anonimowy pisze...

Urocze pralinki:) Pzdr i radosnych Świąt Aniado

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

ślicznie wyglądają te cudne kuleczki.;)

Wesołych Świąt!