poniedziałek, 24 stycznia 2011

CIASTO ZE ŚLIWKAMI


"Dziś przepis na szybkie ciasto ze śliwkami, idealne na zimowy wieczór do ciepłej herbatki:)"

Składniki na ciasto:  
(na tortownicę o średnicy 23 cm)
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru (lub mniej)
  • pół kostki (125 g) zimnego masła
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 duże jajko
  • ok. 450 g śliwek


Mąkę wymieszać z cukrem, dodać masło i posiekać, aż masło zmieni się w małe grudki (jak kruszonka). Odsypać pół szklanki (potrzebne będzie do posypania), a resztę przesypać do sporej miski, dodać proszek do pieczenia, sodę, wymieszać. Jogurt wymieszać z ekstraktem waniliowym i jajkiem, dodać do suchych składników i wymieszać (zmiksować). 

Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wymieszane ciasto przełożyć do tortownicy, wygładzić powierzchnię. Na cieście rozłożyć połówki śliwek i posypać kruszonką.

Piec w temperaturze 180ºC, przez 30 - 40 minut, aż powierzchnia będzie ładnie ozłocona. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Smacznego!

9 komentarzy:

wiosenka27 pisze...

Zapachniało latem:)

Maggie pisze...

Takie ciasto kojarzy mi sie z niedzielnymi popoludniami w moim rodzinnym domu. Wyglada bardzo smakowicie!

Gosia pisze...

Lubię takie klimaty...

aga pisze...

ach, jak mi sie marzy kawalek tego pysznego ciacha:)

feeriasmakow pisze...

To jedna z moich ulubionych kombinacji. Tylko czekać na świeże śliwki...

spencer pisze...

Uwielbiam ciasta z owocami, zwłaszcza ze śliwkami:)) Mama kiedyś mi takie robiła:)) Mniami..

Majana pisze...

Marzy mi się od jakiegoś czasu ciasto ze swieżymi owocami:) Ach :) Pysznie wygląda,mniam.
Musze zobaczyć co ja jeszcze mam w zamrażarce;)
Pozdrowienia.

lo pisze...

Ile ja bym teraz dała za kawałek takiego ciasta...

Martyna pisze...

Wyglada niesamowicie apetycznie, bardzo lubię takie ciacha, mają swój urok :)