piątek, 12 sierpnia 2011

BUŁECZKI (WG DIETY DUKANA)


"Przeglądając różne blogi i przepisy kulinarne, bardzo często spotykałam się z przepisami dotyczącymi diety Dukana. Mimo, że nie jestem na tej diecie przyznam, że bardzo mi smakują, niektóre ciekawe dania. 
Podziwiam osoby, które mają tak silną wolę, trzymają się zasad diety tak naprawdę już do końca życia :). 
Dziś upiekłam bułeczki Dukanowskie w foremkach na muffinki, z dodatkiem świeżych ziół pachną nieziemsko :). Są delikatne i przyznam, że bardzo mi smakują."


Składniki na 8 klasycznych muffinek:
  • 10 czubatych łyżek otrąb zmielonych na mąkę
  • 4 łyżki skrobi kukurydzianej
  • 200 g serka wiejskiego
  • jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • ew. ulubione przyprawy czy zioła (dodałam oregano i bazylię)
  • sezam do posypania

Wykonanie:

Składniki dokładnie wymieszać, aż wszystkie będą wilgotne. Przełożyć do formy na muffinki.
Piec około 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Ostudzić przed przygotowaniem kanapek, ciepłe mogą się kruszyć.

13 komentarzy:

Karmel-itka pisze...

bułeczki te to jak babeczki xd
jak muffinki. świetne!

Podróż w głąb smaków życia... pisze...

Bardzo apetycznie wyglądają :-) Na śniadanko lub kolację super :-)

aga pisze...

fajne te buleczki:)

Avelina pisze...

Bułeczek jeszcze w formie na muffinki nie robiłam, ciekawy pomysł.

Justyna Olszewska pisze...

i ten sezam na wierzchu ;)
super do pracy, szkoly albo w (wakacyjną) podróż!
pozdrawiam!

anytsujx pisze...

Wyglądają świetnie ... porywam jeden ze sobą !:)

Szarlotek pisze...

Dobre na wycieczkę :) Ale mnie zainspirowałaś na weekend :)

Anonimowy pisze...

Inspirujący blog :) i ładne zdjęcia!
mam pytanie co do tego przepisu: czy na pewno ma tam być aż łyżka proszku do pieczenia, czy może łyżeczka?
pozdrawiam!

Justin&Dorothy pisze...

Ma być łyżka proszku do pieczenia:P dzięki temu, bez użycia drożdży bułeczki ładnie wyrosną. Pozdrawiamy :*

Anonimowy pisze...

dziękuję za odpowiedź :)
mam nadzieję, że nie czuć tego proszku bardzo ;)

Anonimowy pisze...

Witam bardzo spodobały mi się te bułeczki. Czy można jakoś zastąpić skrobię kukurydzianą? bo niestety w żadnym spożywczym jej nie ma a w mojej okolicy nie ma sklepu ze zdrową żywnością.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam:)

Justin&Dorothy pisze...

Ja również nie mogłam kupić skrobi więc użyłam mąki kukurydzianej :)

Anonimowy pisze...

Skrobia kukurydziana jest dostępna w bardzo wielu sklepach spożywczych, jednak trzeba wiedzieć, czego się szuka ;) W handlu występuje pod nazwą MAIZENA :)