poniedziałek, 28 listopada 2011

MARCHEWKOWE PANCAKES


"Zastanawiałam się co zrobić na dzisiejszy szybki obiad... Znalazłam świetny przepis na pyszne placuszki marchewkowe. Są lekkie, delikatne z dodatkiem golden syropu ..... Pychotka :) Musicie koniecznie wypróbować ten przepis. Polecam!"

Składniki:
  • 1 1/4 szklanki mąki pszennej (ja użyłam 3/4 szkl. mąki żytnej, 2/4 szkl. mąki pszennej)
  • 2 jajka
  • 2 szklanki startej marchewki
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka miodu (jeśli wolicie słodkie można dodać więcej miodu lub cukier)
  • 2 łyżki otrąb pszennych (można pominąć)

Wykonanie:

Wymieszaj wszystkie składniki suche. W osobnej misce wymieszaj maślankę, miód i jajka. Suche składniki dodaj do mokrych. Następnie dodaj startą marchewkę. 
Gotowe ciasto na placuszki piec  na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej bez tłuszczu (lub z niewielką ilością oleju) z każdej strony ok. 2-3 minuty.
Placki można zjeść same, z jogurtem lub z miodem. Polecamy !

4 komentarze:

Karina Falkiewicz pisze...

Bardzo ciekawy pomysł :) Muszę kiedyś spróbować takich pancakesów,na pewno są pyszne! :)

Toczka pisze...

Hmmm, kocham naleśniki i uwielbiam marchewkę, to chyba jeden z tych przepisów, które mówią do mnie "zjedz mnie" :D

magda k. pisze...

marchewkowych to jeszcze nie robiłam :) muszę się skusić

Zuza pisze...

wymarzone śniadanie ;)