środa, 16 maja 2012

CIASTO Z RABARBAREM I BUDYNIEM


"Co to był za dzień.... długo szukałam rabarbaru w swoim mieście. W końcu na straganiku z owocami zauważyłam piękny rabarbar ! :) 
To pierwsze moje ciasto z rabarbarem, które robiłam. Żałuję, że nie upiekłam go wcześniej. Zawsze wydawało mi się, że będzie kwaśne i bez smaku.... A tu niespodzianka !! Ciasto jest obłędnie pyszne ! Bardzo delikatne. wilgotne ciasto ucierane,  z połączeniem budyniu rabarbarowego... Cudo :) 

Nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia w całej okazałości, bo już nie było połowy ciasta :) Musiałam się ratować tym co zostało :D
Jeśli jeszcze jest ktoś to nie zrobił ciasta z rabarbarem to niech się bierze za pieczenie :D:D Tym bardziej, że za oknem mamy taką brzydką pogodę... :)"

Justin

Składniki na ciasto :
  • 200g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 jajka
  • 1 1/4 szklanki mąki 
  • 1/3 szklanki proszku budyniowego bez cukru
  • 4 świeże łodygi rabarbaru 

Budyń rabarbarowy:
  • 4 duże laski rabarbaru
  • 40 g cukru 
  • 4 łyżki budyniu waniliowego
  • 200 ml mleka
  • 50g masła

Wykonanie:
Budyń: Rabarbar częściowo obrać  i pokroić na plasterki o grubości ok. 1,5 cm, zasypać cukrem i odstawić na ok. 1 – 2 godziny, aż puści sok a cukier się rozpuści . Przełożyć rabarbar do rondla i ustawić na ogniu, dodać masło. Budyń rozmieszać z mlekiem. Jak tylko rabarbar zacznie się gotować (puści wtedy dużo soku), wlewamy do niego mleko z budyniem i podgrzewając doprowadzamy do zgęstnienia masy. Całość odstawiamy do wystygnięcia. Budyń należy przykryć folią spożywczą, aby na górze nie zrobił się tzw. kożuch.
Ciasto: Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Ubijając dalej dodawać stopniowo jajka. Następnie dodać mąkę z budyniem. Całość dobrze zmiksować. Połowę ciasta wyłożyć na tortownicę (średnica 20cm), pokrytą papierem do pieczenia. Na ciasto wlewamy zimny budyń i drugą połowę ciasta. Na górę układamy słupki rabarbaru w ten oto sposób:


zdjęcie pochodzi z tej strony

Gotowe ciasto wkładamy do piekarnika na godzinę, pieczemy w 180 stopniach. Po upieczeniu ciasto trzeba dobrze wystudzić, aby budyń się nie rozlewał :).


Przepis z naszymi modyfikacjami pochodzi z tej strony

10 komentarzy:

Krejzolita pisze...

pycha:)!

zauberi pisze...

bardzo apetyczne to ciasto :)

pieczarka mySia pisze...

wspaniale ciacho :)

pieczarka mySia pisze...

wspaniale ciacho :)

Anonimowy pisze...

przepyszne :) na pewno upiekę !!

Kowalska pisze...

W tej chwili w/w ciasto wstawilam do piekarnika. Jestem bardzo ciekawa co mi z tego wyjdzie. Jak bedzie takie jak zachwalacie panie to napisze i bede polecac swoim kolezankom.

Anonimowy pisze...

upiekłam ciacho ale w wersji z truskawkami bo coś nie mam szczęścia żeby kupić rabarbar ;/ wyszło bardzo dobre!!

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Bardzo się cieszymy że smakowało :)

Łucja pisze...

odnalazłam przepis, bo chciałabym upiec to ciacho w weekend :) i proszę ni komentarz ja pisałam :) byłam wtedy "anonimem" :D

Łucja pisze...

upiekłam tym razem z rabarbarem :) zapraszam na kawałeczek :D