wtorek, 26 czerwca 2012

CIASTECZKA Z MASŁEM ORZECHOWYM I PŁATKAMI OWSIANYMI


"Dziś przepis na szybkie, kruche ciasteczka z mocno wyczuwalnym masłem orzechowym. Z dodatkiem płatków owsianych i suszonych śliwek. Jak dla mnie bomba :)"

Składniki:
  • 3/4 szklanki masła orzechowego
  • 1/2 szklanki masła miękkiego
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 1 1/4 szklanki mąki
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka rodzynek lub kawałki gorzkiej czekolady (ja dodałam pokrojone w kostkę suszone śliwki)

Wykonanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180°C. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
W dużej misce, ucieramy masło orzechowe i masło. Dodajemy brązowy cukier, proszek do pieczenia i sodę. Ubijamy nadal, dodając jajka. Masa powinna być puszysta. Następnie dodajemy mąkę. Na koniec dodajemy płatki owsiane i rodzynki. Z gotowego ciasta formujemy kuleczki wielkości dużego orzecha  włoskiego i spłaszczamy je tworząc okrągłe ciasteczka. Układamy je na blaszce. Piec ok. 12 minut. Gotowe ciastka odstawić do wystygnięcia.




Źródło z moimi modyfikacjami: Cookie

2 komentarze:

Podróż w głąb smaków życia... pisze...

Super do herbatki :)To coś dla mnie :)

Weronika pisze...

Dokładnie idealne na leniwe popołudnie :)
Zapraszam na: http://szybkie-gotowanie.blog.pl