piątek, 13 lipca 2012

ODWRÓCONE CIASTO Z OWOCAMI



"Na zewnątrz jest dużo chłodniej, więc piekarnik poszedł w ruch :). Na pierwszy ogień odwrócone ciasto z owocami. W tym roku porzeczek mamy sporo. Mama nie chciała ciasta z samych porzeczek, uważa że są zbyt kwaśne. Dlatego do ciasta dałam truskawki, wiśnie i porzeczki. Ciasto jest pyszne, delikatne.

Inspirowałam się przepisem Erica Lanlarda. Jest to wspaniały francuski szef kuchni oraz cukiernik. Człowiek o niesłabnącej sławie wśród miłośników słodkości jednocześnie ulubiony cukiernik gwiazd. Jego klientami są takie sławy jak Madonna, David i Victoria Beckham, Elizabeth Hurley, Elton John, George Michael oraz członkowie rodziny królewskiej. Aktualnie można oglądać jego programy na BBC Lifestyle :).
Uwielbiam jego przepisy, więc z pewnością będzie ich więcej już niedługo :P "


Składniki:
  • 200g masła
  • 100g cukru
  • 5 jaj
  • 200g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 350g owoców (ja użyłam wiśnie, czerwone porzeczki i truskawki)
  • 2 łyżki golden syropu (można dodać miodu)

Wykonanie:

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Cały czas miksując powoli dodawać po jednym jajku. Masa powinna być puszysta. Następnie dodać mąkę, proszek do pieczenia. Całość dokładnie wymieszać łyżką. 
Tortownicę o średnicy 20cm wyłożyć papierem do pieczenia, na dno formy wylewamy 2 łyżki golden syropu (można dodać miód). Na syrop dokładnie rozprowadzamy owoce i wylewamy masę dokładnie ją rozprowadzając. Ciasto wstawiamy do piekarnika na 180 stopni na ok. 50 minut. Gorące odwracamy na drugą stronę. Odstawiamy do wystygnięcia.

agencja reklamowa poznań

1 komentarz:

Mariola Łyczak pisze...

Świetne ciasto,dawno nie jadłam odwróconego z owocami,dawniej często robiła je moja mama,wygląda smakowicie.