piątek, 2 listopada 2012

OPONKI SEROWE

Bardzo rzadko robimy coś na oleju, zazwyczaj są to pączki z marmoladą w okresie karnawału :). Jednak od kilku tygodni brat prosił mnie o zrobienie amerykańskich pączków (przepis znajdziecie tutaj :P). Nie jestem osobą, która piecze dwa razy to samo więc ciężko było mnie przekonać :).
 W lodówce znalazłam świeży "swojski" twaróg, więc postanowiłam zrobić serowe oponki. Są szybkie w przygotowaniu no i wszystkie składniki miałam pod ręką.
Brat był zadowolony i ja... że nie musiałam piec pączków :D. 

Dziś mamy również gości, którzy z pewnością skuszą się na świeżutkie z dużą ilością cukru pudru oponki.

Justyna




Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżki cukru
  • 350 g białego sera (dwukrotnie zmielonego)
  • 8 łyżek roztopionego masła
  • 10 łyżek mleka
  • cukier puder do posypania
  • tłuszcz do smażenia

Wykonanie:

Do przesianej mąki z sodą, dodać ser, cukier, mleko i roztopione masło. Ciasto zagnieść. Rozwałkować na grubość ok. 1cm. Szklanką wykrawać duże krążki, a kieliszkiem w środku mały krążek. Oponki smażyć na głębokim tłuszczu z każdej strony na rumiano. Usmażone położyć na papierowym ręczniku w celu odsączenia z nadmiaru tłuszczu. Gotowe oponki posyp obficie cukrem pudrem. Smacznego!



antywirus

12 komentarzy:

Unknown pisze...

takie pysznosci to tylko z moja babcia mi sie kojarza :)

mania179 pisze...

Smak mojego dzieciństwa :)

Magda pisze...

poczęstuje się! będzie do popołudniowej kawy!:))

matylda pisze...

fajne takie oponki.

Łucja pisze...

ale bym zjadła taką oponkę :)

Majana pisze...

Śliczne są :)

kocie-smaki pisze...

oj jak bym zjadła :)

Patrycja Reszko pisze...

Oj, upiekłabym... gdyby nie te kalorie....

Monia pisze...

Bardzo fajny przepis i piękne zdjęcia:)

Anonimowy pisze...

Właśnie się z synem zajadamy - przepis znakomity delikatne i kruche ciasto.

Anonimowy pisze...

Przepis nie za bardzo takie gnioty wyszły.

Justin&Dorothy pisze...

Anonimowy: Nam wyszły pyszne :P